środa, 19 sierpnia 2015

Ciasto z piwa, do piwa!

środa, 19 sierpnia 2015
Cześć!

Ponieważ obie z A. kochamy craftowe piwo, zawzięłam się dziś i upiekłam ciasto na piwie. Pewnie znacie przepis na naleśniki z owo niesamowicie orzeźwiającym, zdrowym napojem. Zawsze wychodzą puszyste, pulchne i bardzo smaczne.  Podobnie z ciastem, które dziś upiekłam. Był to co prawda eksperyment, ale jakże udany! Dlatego chcę przedstawić Wam wynik moich kombinacji, abyście również mogli upiec w swoim domu ten niesamowity smakołyk, zaskoczyć znajomych i przy okazji skosztować dobrego piwa :)

Z góry przepraszam za słabej jakości zdjęcia, ale musiałam wykonać je przy użyciu telefonu komórkowego.





No to zaczynamy. Składniki:

CIASTO:

  • 3 szklanki mąki pszennej typ 500
  • 1/3 kostki masła
  • 2 jajka
  • 2 żółtka
  • 1/2 kostki drożdży
  • 1/2 szklanki mleka
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1/3 butelki półlitrowego piwa (u mnie Surfer z Gościszewa, piwo pszeniczne)
WIERZCH (czyli kruszonka i owoce)
  • Dowolne "niewodniste" owoce. Ja użyłam 6 sztuk moreli.
  • 3 łyżki mąki
  • 3 łyżki cukru
  • 1/4 kostki masła
Wykonanie:

Pół szklanki mleka podgrzać, dodać rozkruszone drożdże oraz łyżkę cukru. Następnie odstawić do wyrośnięcia.


W tym czasie, do dużej miski wlać piwo, dodać masło. Jajka oraz żółtka ubić z cukrem. Owoce pokroić w paseczki lub plasterki.


Do miski z piwem dodać mąkę, następnie jajka z cukrem oraz wyrośnięte drożdże. Dokładnie wymieszać. Ciasto będzie mieć luźną konsystencję, przypominającą kisiel lub budyń. Jeśli będzie zbyt rzadkie, podsypać mąką.

Aby przygotować kruszonkę, należy wymieszać wszystkie składniki razem. Dodać mąki jeśli masa będzie zbyt lepka.

Blaszkę wysmarować masłem lub wyłożyć papierem do pieczenia. Wylać ciasto, rozłożyć owoce i posypać kruszonką. Wstawić do ZIMNEGO piekarnika. Ustawić temperaturę 180 stopni, z ogrzewaniem na górę i dół. Piec około godziny od czasu włożenia do piekarnika, do suchego patyczka.

Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz